خرید لوله پلیمری

برای خرید هر کدام از انواع لوله پلیمری وارد صفحات زیر شده و از طریق تماس با متخصصین ما در فدک نو اقدام به خرید محصولات مد نظر خود کنید.
لوله پلی اتیلن
لوله پلی اتیلن

لوله پلیمری چیست؟ 

لوله پلیمری، لوله هایی هستند که امروزه در صنعت و تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. و به دلیل خاصیت فیزیکی و شیمیایی گسترده ای که دارند توجه مصرف کنندگان و تولید کنندگان را جلب کرده اند.

 

مشخصات فنی لوله پلیمری چیست؟

 ساختار پلیمر از مولکول های آلی به اسم مونومر تشکیل شده است که طول متوسط آن به تعداد واحد تکراری که در زنجیره پلیمر است، بستگی دارد. پلیمریزاسیون به دو شکل افزایشی و مرحله ای انجام می شود، در شکل افزایشی تعدادی از واحدهای تکراری جمع می شود و مولکول پلیمر را به وجود می آورد. اما در شکل مرحله ای تعدادی مونومر با هم واکنش می دهند و پلیمرهای خطی را به وجود می آورند.

و میتوان آنها را به دو دسته ی گرمانرم ها و گرما سخت ها تقسیم کرد. دسته ی گرمانرم ها یا ترموپلاستیک همانطور که از اسم ان‌ پیداست یک ماده ی پلیمری که در برابر حرارت منعطف و شکل پذیر میشود که در صنعت پتروشیمی از آن استفاده می شوند. اما دسته ی دیگر گرما سخت ها یا ترموست ها این‌نوع از پلیمرها در برابر گرما ذوب نمی شود بلکه در دمای بسیار بالا به شکل غیرقابل برگشت تجزیه شوند، این نوع از پلیمرها را نمی توان دوباره حرارت داد تا به شکل های مختلف تبدیل شوند. 

 

انواع لوله پلیمری:

 باید گفت که اولین پلیمری که  وارد بازار شد، نیترات سلولز بود. و سپس نایلن، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتیلن، پلیمرهای کریستال مایع به ترتیب به بازار آمدند.

 

لوله های پلیمر پلی اتیلن:

 که از این لوله که چند نوع لوله پلیمری پرمصرف ساخته می شود. که یکی از انواع آن لوله پلی اتیلن مشبک با نماد PEX شناخته می شود. چون در برابر حرارت و فشار مقاومت بالایی دارد نسبت به ضربه مقاوم است با توجه به این ویژگی در سیستم های گرمایشی کف استفاده می شوند.

لوله پی وی سی یا همان لوله پلیکا PVC:

 این لوله که به رنگ سفید یا خاکستری است که از ۲۰ میلی ماری تا ۴۰۰ میلی متری در بازار موجود است، به دو شکل می باشند UPVC، CPVC تقسیم می شوند.  برخلاف دیگر لوله های پلیمری قابل اشتعالند، البته اشتعال فقط در جایی که به وجود آمده باقی می ماند و به جاهای دیگه ی لوله سرایت نمی کند.

 لوله پی وی سی در دمای زیر صفر شکسته می شود. چون در برابر دما حساسند در برابر اشعه ی خورشید و پرتوی ماورا بنفش آسیب پذیرند.

لوله پلی پروپیلن یا لوله ی تک لایه:

 این لوله شبیه لوله پی وی سی است منتها مقاومت بالاتر، کاربردی تر و طول عمر آن حداکثر ۵۰ سال می باشد. از انواع آن می توان هموپلیمر، کوپلیمر ضربه ای و کوپلیمر اندام اشاره کرد.

لوله پلی بوتیلن PB: 

لوله PB به رنگ خاکستری و جایگزین لوله های مسی می باشند. چون جدار داخلی آن صاف است از رسوب آب جلوگیری می کند حداکثر قطر آن یک میلی متر است، شبیه لوله های پی وی سی برای انتقال آب گرم استفاده نمی شود فقط برای انتقال آب سرد استفاده می شود.

 لوله ی پنج لایه: 

ساختار آن از یک لایه ی آلومینیومی دو لایه ی پلیمر و دو لایه چسب در نتیجه از پنج لایه تشکیل شده اند. که از مزایای آن مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، رسوب ناپذیری، مقاومت حرارتی، تحمل فشار بالا دارند.

لوله پوش فیت: 

تنها لوله ای که از اتصال ان از طریق سوکت انجام‌می گیرد لوله پوشیف است، که با وجود سوکت در انتهای لوله با فشاری کم به لوله دیگر وصل می شود. این نوع لوله به دو شکل تقسیم می شود، لوله پوش فیت معمولی و پوش فیت سایلنت تقسیم می شود. نوع سایلنت عایق صدا و نویز است که در لوله کشی های خانگی استفاده می شود.

مزایای لوله های پلیمری چیست؟

  • برای لوله های فلزی که دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند لوله های پلیمری جایگزین خوبی هستند.
  • این لوله ها ارزان و سبک و نصب آن ها راحت است.
  • لوله های پلیمری مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی دارند، یعنی در برابر اکثر مواد شیمیایی خانگی ، و موادی که وارد سیستم فاضلاب برای رعایت بهداشت می شود، مقاوم هستند.
  • انعطاف پذیری بالا و افت فشار کمی دارند. بخاطر همین این ویژگی در زیرزمین بسیار کاربرد دارند، و دلیل انعطاف پذیری آنان پستی و بلندی های زمین را با تعدد کم تری نسبت به سایر موارد طی می کنند.
  • لوله های پلیمری در برابر ارتعاشات ۳/۲۳ هرتز و تعداد نوسان ۱۰۴۸۵۰۰۰ مقاوم است ، در نتیجه این لوله ها لرزش های ناشی از زمین لرزه و یا ارتعاشاتی که در اثر کارکرد موتور به وجود می آید را می توانند تحمل کنند.
  • و در برابر الکتریسیته نارسانا هستند.
  • رسوب پذیری بسیار کم و در برابر حملات میکروبیولوژی مقاومت بالایی دارند.

 

معایب لوله های پلیمری چیست؟

 لوله های پلیمری تنها ایرادی که دارند در مقابل دما و فشار تحمل ندارند و اشتعال پذیرند.البته این لوله ها نقاط ضعفی مانند محدودیت در انتقال حرارت ، عدم‌ مقاومت مکانیکی و یا عدم تحمل فشار و دمای بالا  دارند . جهت رفع این نقص، تلفیق مواد پلیمر و فلز مورد توجه زیادی بین محققان قرار گرفته. نحوه انتخاب هر کدام بر اساس كاربرد آنها ، محدودیت ها و خواص فیزیکی ، شیمیایی ، مكانیكی آنها تعیین می‌شود و امروزه مصرف و كاربرد لوله های پلیمری رواج یافته و در حال گسترش است، اما در میان مزایای زیادی که دارند همچنان بازار تقاضای آن در میان صنعتگران بسیار بالاست.

 

کاربرد لوله های پلیمری:

 در جهان لوله های پلیمری در مصرف سیستم های گرمایشی، سیستم حرارتی رادیاتور و سیستم آب سرد و گرم کاربرد دارد. برای مثال در کشور امریکا لوله های PEX و CPVC و لوله های مسی به کار می رود. از مهم ترین کاربردهای لوله های پلیمری استفاده در زمین های کشاورزی و باغبانی برای سیستم های آبیاری و آبرسانی می باشد. در سایر سیستم ها اعم از کارخانجات، دامداری، توزیع آب در باغبانی، پساب صنعتی و شیمیایی، تخلیه فاضلاب، و در صنعت مواد غذایی فرآوری شده از لوله های پلیمری استفاده می شود. و حتی این لوله های پلیمری امروزه در تاسیسات آب گرم و سرد استفاده می شود.

 

قیمت لوله های پلیمری:

 قیمت لوله های پلیمری با توجه به نوع و کاربرد و برند آن در بازار متفاوت است، که در سایت های مختلف با توجه برند آن می توان از قیمت آن ها مطلع شد . در اینجا چون صحبت به قیمت و نهایتاً به خرید رسید مناسب است به یکی از مطمئن ترین روش های ممکن که همان خرید آنلاین است هم اشاره ای داشته باشیم .

سایت تخصصی فدک نو با در اختیار داشتن مشاوران متخصص و قیمتهای به روز شده در کنار ارائه ضمانت های اصالت کالا در خدمت شما می باشند.